Geplant & angekündigt

Da kommt der Affe aus dem Ärmel

V2_Sticker oval 69x39mm_131001.indd

Uitnodiging tot de Nederlands-Duitse culturele avond

Alumniportal Deutschland organiseert op 18 oktober een interculturele Nederlands-Duitse lezingen- en netwerkavond, omlijst met speeddating, muziek en eigentijdse Nederduitse hapjes.

In de tuinzaal van het Goethe-Institut in Amsterdam vindt een sprankelend en dynamisch programma plaats over de culturele uitwisseling tussen Duitsland en Nederland. Wat betekent de relatie met ons grote buurland voor economie, cultuur en persoonlijk leven? Er wordt onder meer verteld over de voordelen en de mogelijkheden van studie of stage in Duitsland, hulp bij het vinden van stageplekken, subsidies, kunstenaarsresidenties, etc.

Het doel van Da kommt der Affe aus dem Ärmel is om de betekenis en de gevolgen van culturele interactie tussen Duitsland en Nederland te onderzoeken. Sprekers uit diverse vakgebieden zullen het thema belichten aan de hand van eigen ervaringen. Verwacht worden o.a. Dr. Franz Kaiser (Gemeentemuseum Den Haag), Erik Hagoort (AKV|St.Joost / Trans Artists), Stefan Michel (Euregio) en Quirine van de Linde (Internationale Culturele Samenwerking, BuZa).

Na afloop van de korte lezingen kun je zelf gaan netwerken met de sprekers via een culturele speeddating. Kook labaratorium Anna van Hilten verzorgt moderne hapjes met exclusieve en historische ingrediënten van Duitse en Nederlandse bodem. Deejay-duo PÅL/SECAM maakt enkele muzikale vluchten tussen Amsterdam en Berlijn.

In verband met de catering, meldt u zich a.u.b. aan via j.moeller@alumniportal-deutschland.org

Voor meer informatie en een volledige lijst van sprekers, surf naar:

Da kommt der Affe aus dem Ärmel

18 oktober 2013, 19:00-23:00

Gratis toegang

19:00-19:30 Ontvangst met borrel
19:30-21:00 Lezingen en presentaties
21:00-23:00 Speeddaten, muziek, hapjes en drankjes

Goethe-Institut
Herengracht 470
1017 CA Amsterdam

Een reactie to “Da kommt der Affe aus dem Ärmel”

1. Jasmin Moeller

Der Eintritt ist übrigens frei und die Vorträge werden auf Holländisch gehalten. – Gratis entree! En de voertaal is Nederlands.
    Groetjes en alvast tot vrijdag!