Auf & davon

Utrechtse bijdrage romanvertaling Meinecke (met optredens in Gent)

Cultauteur en dj Thomas Meinecke was in 2015 bij Duitse taal en cultuur in Utrecht te gast. Hij komt naar België ter gelegenheid van zijn eerste Nederlandstalige romanvertaling HELBLAUW bij uitgeverij het balanseer. De roman is een allesverslindende tekstmachine, vertaald door 50 vertalers en drastisch vormgegeven. 4 dagen workshops, lezingen, gesprekken en dj-sets – FOR GROOVE READERS ONLY.
Aan de vertaling hebben drie Utrechtse studenten en een docent van de master Vertalen bijgedragen: Joyce Bekkers, Sanne Jacobs, prof. dr. Ton Naaijkens en Nienke Volger.
Het Belgische programma ziet er zo uit:
di 4/12 PLATTENSPIELER with MILO RAU
20:00-21:30 Playing around with Clips and Tracks
Locatie: Gouvernement, Gouvernementstraat 7, Gent

wo 5/12 Boekpresentatie HELBLAUW in Gent
20:00 – 21:15 Boekvoorstelling HELBLAUW: lezing en gesprek
21:30 – … Optredens en dj-sets van HIELE (live), TIMMERMAN, THOMAS MEINECKE, DJ WILLIWAW / Tickets afterparty: €5
Locatie: AMIGO, Stapelplein 31, Gent

vr 7/12 Boekpresentatie HELBLAUW in Hasselt:
15:30 – 16:30 Boekvoorstelling HELBLAUW: lezing en gesprek
Locatie: PXL-MAD, Elfde-Liniestraat 25, Hasselt

Deze tour is een organisatie van Het Balanseer Uitgeverij, LUCA Sint-Lucas Beeldende Kunst Gent, PXL MAD</> en Goethe-Institut Brüssel</>, i.s.m. amigo amigo en Gouvernement.