Auf & davon

Dozent unterwegs: Meet the Professor

Professor*innen der Universität Utrecht werden am Mittwochmorgen, den 22. März 2023, auf dem Rad zu Grundschulklassen in Utrecht fahren. Auch Ewout van der Knaap steigt im Talar (!) aufs Rad und besucht eine 6. Klasse. Im Meet the Professor-Programm haben Kinder die Gelegenheit, den Professor kennenzulernen und ihn alles zu fragen. Die Universität Utrecht führt die Grundschüler*innen auf diese Weise an Wissenschaft und Forschung heran, um die Distanz zwischen der Universität und der Gesellschaft zu verringern.

Hoogleraren van de Universiteit Utrecht stappen op woensdagochtend 22 maart 2023 op de fiets naar basisschoolklassen in Utrecht. Leerlingen van groep 6, 7 en 8 hebben zich voorbereid op de komst van de hoogleraar met behulp van hints en lesmateriaal. Ook Ewout van der Knaap gaat naar een school en geeft een gastles in groep 8. Tijdens Meet the Professor krijgen leerlingen de kans om de hoogleraar te ontmoeten en alles te vragen. De Universiteit Utrecht laat leerlingen zo kennismaken met wetenschap en onderzoek doen om de afstand tussen de universiteit en de samenleving te verkleinen.