Bericht uit de opleidingscommissie

Hoi allemaal,

Het komende jaar zullen wij, Christiaan en Megan, de studenten vertegenwoordigen in de opleidingscommissie Duitse taal en cultuur. Christiaan zit in het derde jaar van zijn bachelor en kennen jullie misschien al vanuit het bestuur van vorig jaar of van zijn blogs over Bochum. Megan is net begonnen in haar eerste jaar en dus voor veel van jullie nog niet bekend.

Samen met de docentleden (Stefan Sudhoff en Charis Goer), de opleidingscoördinator (Ewout van der Knaap) en de studieadviseur (Corine den Hamer) vergaderen we ongeveer 5 keer per jaar over de kwaliteit van het onderwijs binnen de opleiding. Dit doen we onder andere door de cursusevaluaties die jullie invullen, te bespreken en door kritisch te kijken naar de onderwijs- en examenregeling (OER). Door middel van de ingevulde evaluaties doen we bepaalde suggesties om zo de cursus waar nodig te verbeteren. Je kunt deze gedane suggesties in Caracal bekijken. Op deze manier kan je zien wat de OC met jouw ingevulde evaluatie heeft gedaan.

De door jouw ingevulde evaluatie is voor ons ontzettend belangrijk. Door de evaluaties kunnen wij een goed beeld krijgen van wat goed was aan een cursus, maar ook van wat minder goed was. Hiermee kunnen wij vervolgens aan de slag tijdens de vergaderingen om zo de cursus te verbeteren. Als je graag wilt zien wat we doen, kun je naar het onderwijsgesprek komen. Dit gesprek vindt één keer in het jaar plaats, meestal in februari of maart. Mocht je verder nog vragen, opmerkingen, ideeën of punten hebben die belangrijk zijn voor de vergadering, dan zijn wij te bereiken via ons e-mailadres (OCDuits.gw@uu.nl)

Uiteraard kun je ons ook gewoon aanspreken als je ons ziet.

De evaluaties van blok 1 staan alweer open. Vul deze dus gauw in.

Groetjes,
Christiaan en Megan