1. Preis Gerard Westhoff Taaldidactiek

Suzanne Immers, Alumna des MA Duitse taal en cultuur: educatie en communicatie, wurde für ihre Masterarbeit Kulturreflexives Lernen im Schüleraustausch mit dem diesjährigen Gerard Westhoff Taaldidactiekprijs ausgezeichnet.
Die Jury nennt den Ansatz der Arbeit „vernieuwend en verdiepend voor alle taaldocenten die hun leerlingen willen helpen
interculturele competentie te ontwikkelen, door te leren naar cultuur te kijken met de ogen van de ander.“ Der komplette Jurybericht ist auf der Website des Expertisecentrums mvt einzusehen.

Die Arbeit wurde von Doris Abitzsch betreut.

Herzlichen Glückwunsch!

Levende Talen en het Expertisecentrum mvt hebben in 2009 de Gerard Westhoff-Taaldidactiekprijs ingesteld voor de beste scriptie op het gebied van vreemdetalendidactiek (in brede zin, inclusief de didactiek van literatuur en cultuur), geschreven door studenten aan Nederlandse lerarenopleidingen.