Geplant & angekündigt

Studenten en docent Universiteit Utrecht dragen in de Utrechtse binnenstad Duitse literatuur voor

Op de Dag van de Duitse taal brengen studenten en een docent van de opleiding Duitse taal en cultuur Duitse teksten ten gehore in de Utrechtse binnenstad.

In de kloostergang van de Domkerk draagt dr. Julia Richter passages voor uit Tristan van Gottfried von Strasburg, het wereldberoemde liefdesepos over de ridder Tristan en zijn geliefde Isolde. Dat doet zij in middeleeuwse kleding en in Middelhoogduits. (Van 11:00-13:00 uur)

Op verschillende plekken in de stad spelen studenten onder de leiding van dr. Barbara Mariacher het mini-theaterstuk Herzstück van Heiner Müller. Müller is een van de belangrijkste Duitstalige toneelschrijvers van de twintigste eeuw. In het stuk wordt een alledaagse zinswending al te letterlijk genomen. Studenten die acteren: Stef Slager & Leonie Lanser, Marlon den Breejen & Jan-Willem Strik, Stef Slager & Stephanca Ezendam. (Van 11:00-16:00 uur)

De Dag van de Duitse taal vestigt de aandacht op het belang van de Duitse taal in en voor Nederland. Tijdens de centrale manifestatie in de Haagse Hogeschool neemt dr. Ewout van der Knaap als voorzitter van de Vereniging van Germanisten aan Nederlandse Universiteiten deel aan een panel over het lerarentekort Duits. Meer informatie: www.machmit.nl.

Datum: 10 april
Locaties: kloostergang Domkerk, Domplein, Academiegebouw, Winkel van Sinkel, Oudegracht.