OC-Update: Wat doet de OC nog meer?

In het laatste blogbericht van dit studiejaar gaan we jullie de laatste informatie geven over de OC. In de vorige berichten hebben we uitgelegd wie er in de OC zit en alles over de cursusevaluaties van A tot Z proberen uit te leggen. In dit blog gaan we uitleggen waar de OC zich nog meer mee bezig houdt.

De opleidingscommissie houdt zich over het algemeen bezig met alles wat ook maar enigszins te maken heeft met (de inhoud van) het onderwijs van de opleiding. Naast de vergaderingen van onze opleiding gaan we bijvoorbeeld ook naar vergaderingen van het FOO (Facultair Overlegorgaan) en bespreken we naast de cursusevaluaties ook de OER (Onderwijs- en Examenregeling). Daarnaast proberen we jullie feedback zo goed mogelijk mee te nemen. Jullie feedback hoeft natuurlijk niet alleen uit de evaluaties te komen, maar kan ook gemaild worden. Jullie kunnen op ieder moment terecht met alle vragen en opmerkingen. Je kunt een mail sturen wanneer jij vindt dat er dingen binnen de opleiding of binnen een cursus niet duidelijk zijn, wanneer je ergens ontevreden over bent of wanneer er tijdens een cursus of binnen opleiding zelf iets mis gaat. Ook kun je een mailtje sturen als je een probleem hebt met een docent en daar met die desbetreffende docent niet uit kunt komen. Maar natuurlijk hoeven de mailtjes niet per se een negatieve lading te hebben. Er mag uiteraard ook gemaild worden wanneer je ergens uitermate tevreden over bent of vindt dat een docent eens even extra in het zonnetje moet worden gezet. Niet alleen jullie constructieve en kritische input is van belang voor de opleiding, maar ook jullie positieve en creatieve input is van groot belang. We hebben ons als OC al voor heel wat punten hard kunnen maken en een aantal veranderingen kunnen doorvoeren en hopen dit met jullie hulp voort te kunnen zetten. Samen, als studenten en docenten, creëren we het onderwijs dat jullie willen volgen en de docenten willen aanbieden.

Als je dus vragen, opmerkingen of een klacht hebt, mail naar OCDuits.gw@uu.nl. Wij proberen zo snel mogelijk antwoord te geven en ook als wij het antwoord niet weten, zullen we je door sturen naar iemand die je verder kan helpen.

Naast de mailtjes die jullie naar ons kunnen sturen, hopen we dat jullie ook dit blok nog een keer de evaluaties van de cursussen willen invullen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,